lördag 14 april 2012

Sträckläser

Det snöar igen. Dessutom går strömmen och denna gång gäller det inte bara vårt hus, utan hela området. I nästan två timmar är vi utan. Vad gör man då när man är van vid aktiviteter som är elberoende? Jo, tänder en brasa och läser vidare i boken, Niceville, som jag började med för några dagar sedan.

Sträckläser denna fascinerande historia om tre starka kvinnor i amerikanska södern på 60-talet. Att våga bryta mönster. Att våga trotsa societeten. Att stå upp för rättvisan och de mänskliga rättigheterna. Jag är som klistrad vid sidorna och bläddrar på i rask takt. Som tur är har jag några sidor kvar, av denna fantastiska läsupplevelse. Så är det alltid med en bra bok, man vill liksom inte att den ska ta slut någon gång. Men när den väl gör det, vet jag vad jag ska göra - se den filmatiserade varianten förstås!



/Catarina

Inga kommentarer: