lördag 21 april 2012

Gödning


Äntligen har mina jätteverbena frön grott. I ärlighetens namn hade jag gett upp hoppet, men glassburken med frön fick stå kvar på fönsterbrädet. Tur var nog det, för vad är det inte som tittar upp i lådan? Några späda små skott minsann! Snart är det dags för skolning.


Idag har jag handlat ytterligare jord och gödsel. Denna gången satsade jag på kodynga. Det är ju en väldigt bra jordförbättrare. I planteringen på framsidan hann jag med att klippa perenner och gödsla. Sedan planterade jag en magnolia jag fick av Anna häromdagen. Nu hoppas jag att den tar sig. Om blomningen dyker upp nästa år, är jag mer än nöjd. Magnolior är ju skönheter av det stora slaget. Tusen tack, du schyssta kollega!

Mer än en timme, hann jag inte ägna åt trädgården idag, då det var fotbollsmatch på bortaplan, handling och tvätt på måste-schemat. I morgon roddar F med aktiviteter, så då kanske jag hinner lite mer. Om nu vädret behagar...
/Catarina

Inga kommentarer: