söndag 4 oktober 2009

Helgen i punkter

Den senaste tiden har jag tappat fart, inte orkat köra på som vanligt och det har förstås resulterat i att det numera är alldeles för många punkter på min "att göra - lista". Speciellt de punkter som rör allt här hemma. I helgen har jag försökt springa ikapp lite. Jag har hunnit med
  • att införskaffa några presenter till L som fyller år till helgen.
  • ett storbak med kanelbullar (Happy kanelbullens dag!).
  • att köpa några uteväxter till entrétrappen (snålblåst och regn gjorde att själva pimpet bara blev några enkla krukor).
  • att fixa nya lakan till sängen.
  • en myskväll med F på stan med bio (Flickan som lekte med elden - motsvarade inte riktigt mina förväntningar, men helt ok!) och smarrig middag.
  • en trevlig middag med kollegor.
  • en urrensning av L och D:s kläder (fyra stora kassar!).
  • att beställa nya ytterkläder till D och L på nätet.
  • att svara på mail rörande barnens olika aktiviteter.
  • en shoppingtur med Anna i fredags vilken bl a resulterade i två nya kuddar till soffan i vardagsrummet (i höst är det grönt som gäller!).
  • en storstädning av kylskåp, kryddskåp och det förskräckliga skåpet i köket innehållande miljontals plastburkar.
  • en rejäl ansiktslyftning av tvättstugan. Efter nästan fyra timmars jobb är alla högar utom en, rentvättade, hängda, ihopvikta och på sin plats i garderoben. Pust och stön! Vilken lättnad!
  • att skörda sallad och asiatisk kål i växthuset samt återigen sätta vitlöken(rådjuren har grävt upp!!).
  • den vanliga städningen av huset, undanplock(speciellt hundratals små olika legoprojekt som tycks dyka upp överallt), damma och dammsuga.
  • att planera en reservomgång av mina idrottslektioner imorgon(ifall inte musikanläggningen är inkopplad i nya hallen).

Addera dessutom barnens två simträningar, en fotbollsavslutning plus en fotbollsturnering på bortaplan (visserligen har F roddat det mesta av detta, men ändå!).
Nu återstår bara 24 punkter på listan.............. jag har iallafall fått upp farten lite.....

//Catarina

PS. Om ni undrar över mittbilden högst upp - nej, den bruna klumpen är inte något kossorna brukar släppa i hagen, utan en cyklamenknöl. Jag har duschat den med vatten och hoppas på att små blommor ska dyka upp såsmåningom.

1 kommentar:

Maria sa...

Och hur många timmar har ditt dygn?!?