lördag 7 februari 2009

Växthus!

Förra säsongen bestämde jag mig. Jag skulle rita och bygga ett eget växthus. Gamla fönster kom jag över billigt på blocket och jag spenderade åtskilliga timmar i carporten med att skrapa och renovera dem. Visionen var tydlig och klar. Snart ligger jag i startgroparna inför nästa säsong och efter mycket grubblande fram och tillbaka har jag nu tagit ett nytt beslut. Jag har helt enkelt köpt ett växthus, färdigt för montering. Varför har jag nu gjort denna kovändning?
Svaret är ganska enkelt - jag vill förstås odla! Med alla andra projekt här hemma, jobb och familj inser även jag att konstruerandet av det egna, måttanpassade, originella huset (och säkert det tio gånger vackrare!!) kommer att ta tid, alldeles för lång tid. Bara att montera detta färdiga hus kräver nog sin man eller kvinna. Inget fusk med grundarbetet här inte! Så fort det går att bruka jorden ska jag gräva för markberedning!
Själva huset kommer från Villab Garden och är ett Juliana sunseeker, 6,4 kvadrat. Så här års är det rea, så jag betalade bara 80% av ursprungspriset. Det här huset bestämde jag för flera år sedan att jag skulle köpa, men som sagt var, så har det varit en del turer sedan dess. I fredags då jag var bortrest kom leveransen och nu ligger tremeters-långa paket i carporten tillsammans med alla glasrutor.
Nu längtar jag tills det äntligen ska bli dags.....
//Catarina
PS. De fönster jag inhandlade på blocket var dock inte ett snedköp - för dem finns det nämligen andra planer!

Inga kommentarer: