tisdag 3 februari 2009

En orkidé

Jag har fått ytterligare en orkidé. Syster yster fick blomman i en julgrupp och när jularrangemangen skulle bort blev orkidén över. Min syster påstår att hon inte har några gröna fingrar, att alla hennes krukväxter dör och att hon därför satsar på substitut i plast. När D fyllde år häromveckan hade hon med sig orkidén och menade att jag kunde få den, den skulle ju iallafall gå en säker död till mötes hemma hos henne. Tusen tack du tokiga syrra! Jag bockar och bugar och lovar förstås att vårda den så ömt jag kan!
//Catarina

2 kommentarer:

Marathonmorsan sa...

Det var så lite så! Jag är helt säker på att den kommer få ett mycket längre och lyckligare liv hos er! Dessutom, att ha kompisar i plast är nog ingen höjdare, men de passar mig som inte tycker om att vattna!
Kram
Syrran

Anonym sa...

Schysst syrra!