fredag 10 augusti 2012

Fixtid


För ett tiotal år sedan kom Bodil Jönsson ut med boken Tio tankar om tid, vilken var en tankeväckande bok på många sätt. Hon nämnde t ex begrepp som ställtid och hur man kan hantera kvalitetstid på olika sätt. Just nu tycker jag att dagarna mest består av fixtid, vilket dock är ett helt eget påhittat begrepp.

F jobbar och jag försöker beta av så mycket fix här hemma som jag kan, innan jag börjar jobba nästa vecka. Fix som t ex att se botten i tvättkorgen, rensa ur urvuxna kläder, städa skåp, tvätta fönster, fräscha upp i D:s rum, rensa och luka i trädgården mm. Dagarna flyter på och jag tycker egentligen inte att jag gör så mycket.

Nu firar vi sista helgen innan den riktiga vardagen brakar loss igen. Ett glas rosé och kronärtskockssnacks framför OS-tävlingarna känns lyxigt nog. Fixtiden ska snart ersättas av avancerad logistik i vardagen och familjen K är redo för nya utmaningar!
/Catarina

2 kommentarer:

Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Trädgårdstomtarna sa...

Hoppsan! Ibland går det lite fort. absolut, Jönsson ska det vara.
Catarina