onsdag 28 december 2011

Mellandag

Idag har vi varit på mellandagsrea, killarna och jag. Det gick över förväntan, då båda fått julklappspengar att själva handla för. En lång vända i leksaksaffären kanske inte hör till favoriterna, men någon mån av rättvisa underlättar. Varsin radiostyrd bil paketerades upp när vi kom hem och hela eftermiddagen har det surrat runt två snabba i vardagsrummet.

Själv fyndade jag två saker; en ny kavaj för ett spottstyver, vilken får hänga i garderoben fram till i vår och en härlig kudde, med Lisa Bengtssons fina taxtryck. En mysig fika blev det också på Waynes coffee.

På eftermiddagen klämde jag de två sista episoderna ur Forsytesagan. I love this story! En släktsaga om tre generationer från sent 1800-tal fram till mitt favoritsekel 20-talet. Fylld av lycklig och olycklig kärlek, engelsk miljö och härliga kostymer. Jag vill se mer!

Lagom till middagen kändes julmaten något uttjatad och jag satsade istället på italienskt. Nybakad foccacia, färsk pasta och pesto smakade gott.

Syster ysters amaryllislökar är överösta med röda klockor, julgardinerna är nerplockade och i morgon tror jag att granen har gjort sitt. Juldagarna är absolut inte över, men kan ju ersättas av lite nyårsglam snart.

/Catarina

Inga kommentarer: