lördag 1 maj 2010

Rostider

Nu är det hög tid att klippa rosorna. Dessvärre tror jag att båda mina vita klätterrosor har dött i vinter. Jag har iallafall klippt ner dem och ska vänta några veckor för att se om de kommer igen, innan jag gräver upp dem. Dock kan jag inte se en minsta tillstymmelse till svällda ögon och veden är mörk och torr. Om de har dött vet jag precis vilka två sorter som ska ersätta dem. Då blir det en Madame Plantier och en Madame Isaac Periere. Jag trånar också efter en Madame Boll. En Madame av något slag, det finns så många vackra!

Min stora moderna buskros Prairie Dawn lever iallafall och förra säsongen var den ganska risig nertill, men blommade fint i toppen. Jag har gjort en rejäl föryngringsbeskärning och hoppas nu verkligen att den tål det. Buskrosor ska man kanske gallra lite mer varsamt, men sekatören är ju trädgårdsmästarens bästa vän...
//Catarina

1 kommentar:

Marathonmorsan sa...

Men va fina pallkragarna blev!
Och Aloe Vera kan du ju prova äta av;det ska vara bra for alla möjliga saker.
Kram Syrran