onsdag 3 februari 2010

Snö, snö, snö, snö!!

Idag toksnöade det igen! Jag är ju av den åsikten att jag mest tycker att det är härligt. Det är klart att det innebär en del bök i Stockholmstrafiken, men bara man kör lugnt... När jag kom hem var jag tvungen att skotta gården först innan jag kunde backa in. Kolla in snövallen vid gången till brevlådan!! Det var länge sedan vi hade så här mycket snö. Under vallen sover min lavendelhäck sin törnrosasömn. Våren känns väldigt avlägsen, fastän det faktiskt inte var kolmörkt där vid femtiden, då jag rullade in på uppfarten där hemma. Lite ljusning i sikte alltså!
//Catarina

1 kommentar:

Marathonmorsan sa...

Nu tycker jag att det räcker!!!I måndags tog det 1,5h till jobbet pg a det jobbiga väglaget, och ont i ryggen har jag av all skottning. Nej, lite vår skulle inte vara fel!!!Jag längtar!!!
Kram