måndag 15 februari 2010

Kungsängsliljor

På ryggskottens fröträff köpte jag förutom ett par fröpåsar, vars innehåll jut nu väntar på att få komma i jorden, ett par kungsängsliljor och en liten murgröna. Som en liten försmak av ljusare och varmare tider njuter jag av de vackra blommorna var gång jag ser dem.
Förra året flyttade jag mina kungsängsliljor från den torra och varma innergården till en förhoppningsvis bättre plats i den nyanlagda pionrabatten. Till våren kommer det lilla bestsåndet att utökas med de första vita knölarna.


/Anna

4 kommentarer:

Elin aka. Utskottet sa...

Åh vad fint. Me like,

Anonym sa...

alltså nästa inköp av blommor får bli Kungsängslilja de är ju toppensnygga!

Elin sa...

Utskottet har nu fattat beslutet att skaffa kungsängsliljor oxå. Tycker de är käcka. ( Ha ha, vilket roligt ord käck.. )

Anna sa...

Way to go! Snygga inne nu och kan planteras ut för ny blomning i många år. Perfekt!