fredag 7 augusti 2009

Stockrosor

Jag har en liten plantering precis bredvid entrétrappan därhemma. Där har jag en gång planterat två olika klätterrosor (en vit och en ljust rosa). Förra året kom det upp lite lammöron också (frösådda antar jag) och dessa har blivit riktigt stora i år. Lammöron och rosor är ju riktigt fina ihop.
I år ståtar även tre kraftiga stockrosor, alcea rosea och dessa utan en tendens till rost på. Ryggskottet A (hon med hönorna) var den som för x antal år sedan invigde mig i stockrosfebern. Stockrosor och digitalis kommer upp lite här och var i min trädgård, vilket är fullt tillåtet, eftersom de står på favoritlistan!
/Catarina

2 kommentarer:

Maria sa...

Imponerande att ni har så många blommor! Själv kan jag räkna mina halvdöende blommor på en hand.... Hoppas ni får en härlig avslutning på semestern! Kram

Marathonmorsan sa...

Jag har i två dagar gjort storrensning hemma i min trädgård, och nu är det bara baksidan upp mot skogen som ska fixas.
Detta har resulterat i ond rygg, blåsor i händerna och fula naglar (du vet ju hur petig jag är med mina naglar....).
Jag förstår inte hur du kan njuta av trädgårdsarbete! Men det är väl tur att alla är olika!..
Kram Syrran