måndag 20 april 2009

Nya pionrabatten

På trädgårdsmässan kunde varken jag eller Catarina motstå ett erbjudande om prisvärda pioner. Mina tre nyinköpta knölar har fått tillbringa sin första tid hemma hos mig i en stor ruka i växthuset, men under påskledigheten började jag fundera på var de skulle få sitt mer permanenta hem.
Min sambo gillar öl, så mycket att han brygger eget hemma. När vi flyttade till huset var han därför inte sen med att skaffa humleplantor med tillhörande störar. Dessa störar har varit ganska knepiga att klippa gräset runt så under påsken grävde jag en ny rabatt runt dem och där har jag planterat de tre pionerna från trädgårdsmässan. Jag har även flyttat tre andra pioner dit, pioner som tidigare stod på tokiga ställen i rabatterna. Jag funderar på att plantera riddarsporrar mitt i rabatten så att de sticker upp över pionerna, det tror jag skulle kunna bli fint!
/Anna

Inga kommentarer: