söndag 15 mars 2009

Vårvittring?

Idag har solen tittat fram, plusgraderna blivit fler och utomhus kunde man känna vårvittringen. L och jag var ute hela förmiddagen och snyggade bl. a upp i vedförrådet. Det känns som en vårsyssla! D tog fram cykeln och for iväg till en kompis.
Av familjen W fick jag igår en underbar vårbukett som nu står på köksbordet och doftar just vår! Hyacintdoften är härlig!!

Äntligen har jag kommit igång med frösådden! Mjölkpaket fungerar fanastiskt bra att så i. Tillsvidare får sådderna stå på microvågsugnen under lysröret. Det brukar fungera bra, för att få fröna att gro. Jag måste förstås anteckna lite också, så att jag vet vad som är vad.
I morgon ska det bli ännu varmare... är våren i sikte mån tro?
//Catarina

1 kommentar:

Marathonmorsan sa...

Ja, visst är det härligt när vi äntligen blir av med vintern, och det blir vår!
Jag köpte faktiskt en ny vårjacka förra veckan. Idag använde jag den för första gången (det var lite kallt, men det är OK om man åker bil....).
Längtar till "shortssäsången".
Kram
Syrran