tisdag 3 januari 2012

Ny nyans


Före

Efter

Hyllväggen över soffan är nedplockad och porslinet står i papplådor i vardagsrummet. Visserligen finns det många köksskåp kvar att plocka ur, men det känns ändå som om renoveringen smygstartat.

Vår avskavda ljust, gråa kökssoffa har jag slipat och målat om. Siktade på stengrått, så den blev en eller två nyanser mörkare. Jag hoppas på att den ska bli en skön kontrast till det vita, nya köket. Det svartvita tyget har vi haft förut också, då den rutiga originalvarianten aldrig riktigt passat in. En omgång i tvätten, då det ändå inte kunde sitta kvar när jag målade, var absolut inte en dag för sent.

I morgon kanske jag packar ihop ett skåp till. Om tiden räcker. Jag har ju varit ledig ganska länge nu, men försöker verkligen prioritera tiden med barnen. Idag har vi skrinnat och pärlpysslat bland annat. På stjärnögonens lista i morgon, tronar bakning på första plats.

/Catarina

Inga kommentarer: