söndag 10 april 2011

Trädgården

Vilken fantastisk trädgårdshelg det har varit! Så varmt väder att fika utomhus är ett måste. Jag har hunnit massor. Framförallt har jag klippt perenner och det tar ungefär två dagar att fixa, om man ska ta rätt på alla högar. Vi har eldat i tunnan, krattat, skurat växthuset, röjt för kommande trädgårdsland och flyttat och planterat om hallonhäcken. Annes jordgubbsrevor har jag också bytt plats på, då odlingslådan de växte i var tvungen att tömmas och flyttas på. Sedan har vi stegat ut den tänkta ramen vi ska bygga runt "grönsaksrummet" och lagt ut brädor och stege för att kolla hur det kan tänkas bli. Tanken är att göra liknande som Ryggskottet Anne dvs att bygga en ram med stolpar och sedan bura in hela alltet med hönsnät. Jag har värsta grönsaksdrömmen på näthinnan! /Catarina

1 kommentar:

Marathonmorsan sa...

Jamen, visst är det härligt med våren! Äntligen!
Scilla har fått sin första fästing - äckligt, men ändå ett vårtecken som man får ta.
Vi har just konstaterat att vi också måste ut i trädgårn; det som gömms i snö....Vår tomt är full med en blandning av skräp, gamla nyårsraketer, machaller och hundbajs. En trevlig kombo, eller hur?
Kram

Ps. Ses vi på landet i Påsk? Pappa hävdar bestämt att det var han som vann äggknäckartävlingen förra året, men jag VET att det var David!!Ds