lördag 29 november 2008

Utepyssel

I somras köpte jag några zinkhjärtan i en mysig liten gårdsbutik i Skellefteå. Nu har jag köpt vitrutiga band till mina hjärtan för att kunna hänga upp dem.
I rosenbusken utanför ytterdörren hänger nu fem hjärtan på band. Hoppas snön kommer åter och ger dem mer rättmätig omgivning!

Av mossa jag plockat i skogen, tre hyacinter och några blodröda juläpplen fyllde jag en trådkorg på trappan. Några av höstblomsterna togs bort, andra pimpades om i lite juligare tappning.

Äpplena på dörrkransen har småfåglarna redan upptäckt, men det är ju bara charmigt tycker jag!

Kransen jag band på Wiksunds trädgård hänger nu uppe på dörren. De röda äpplena gifter sig med vår röda husfärg! Välkommen advent!
/Catarina

1 kommentar:

Marathonmorsan sa...

Snyggt! Jag önskar jag hade samma intresse. Vi vet ju hur jag har det i min trädgård.....
/syrran